Thursday, May 8, 2008

KEPENTINGAN KOMUNIKASI EFEKTIF

(keusahawanan internet)

Satu aspek penting dalam kejayaan perniagaan dan kerjaya adalah komunikasi.

Komunikasi adalah amat penting dalam perniagaan & kerjaya. Sama ada cara kita bercakap dengan boss kita, staff kita, pelanggan kita, teman sekerja dan lain-lain.

Anda perasan tak bahawa CEO company, selalunya adalah mereka yang hebat berkomunikasi? Mereka yang berpangkat tinggi dalam syarikat adalah mereka yang efektif dalam berkomunikasi? Dan nama-nama ikon perniagaan seperti Donald Trump, Bill Gates, Michael Dell, Anita Roddick (Bodyshop) kesemuanya amat bijak apabila memberi public speaking (komunikasi).

Sebenarnya, segalanya bermula dengan kebolehan berkomunikasi dengan efektif. Komunikasi efektif yang akan membawa seseorang itu menjadi CEO, komunikasi yang efektif yang akan membawa seseorang itu berpangkat tinggi, serta komunikasi yang efektif juga membawa nama
ikon perniagaan bersama perniagaan mereka kepada kejayaan (seperti yang terjadi kepada saya).

Di negara barat, amat jarang kita temui orang yang pemalu, atau segan dalam berkomunikasi. Ini adalah kerana, sejak sekolah lagi mereka dididik mengenai kominikasi berkesan. Di Malaysia pula, ramai yang pendiam, pemalu dan penyegan oleh kerana kebudayaan Malaysia.

Sekiranya kelemahan dalam komunikasi telah menghalang kejayaan anda, ianya amat penting memperbaiki kelemahan tersebut.

Untuk mengetahui bagaimana saya memperbaiki kelemahan komunikasi saya, dan bagaimana ianya juga dapat membantu anda, lawati http://www.nizaltalk.com

Pelajari bagaimana personaliti TV3 terkenal Nizal Mohammad telah membantu saya (dan ramai personaliti TV yang lain) dan boleh membantu anda juga!

Salam hormat,


Dr.Irfan Khairi
BA Hons, MBA, DBA

(keusahawanan internet)

No comments:

Related Posts with Thumbnails
Sign up for PayPal and start accepting credit card payments instantly.

visitor stats